Duocolor

Minden, ami MOZAIK!

Linkblog

Friss topikok

NEMZETKÖZI ELISMERÉS!

2013.10.27. 07:47 - duocolor's team

Címkék: 4-es metro nemzetközi elismerés Mapei mozaik burkolat

400 pályázatból 1. díjat nyert az infrastrukturális projektek között a 4-es METRÓ MOZAIK BURKOLATA!

m2_1.jpg
3 hazai projekt is bejutott a legjobb MAPEI referencia épületek, építmények idei versenyének döntőjébe.
A MAPEI Csoport leányvállalatai között évente megrendezésre kerülő Reference Grand Prix versenyre több, mint 400 kiemelkedő referencia pályázat érkezett be a VILÁG MINDEN TÁJÁRÓL.

mE3.jpg
A díjátadóra a CERSAIE kiállítás ideje alatt egy elegáns gálavacsora keretében került sor. A beküldött 400 pályázatból különböző szempontok alapján kiválasztották a legjobbnak ítélt 60 projektet, és ezekből kerültek ki a győztesek. 

m4.jpg
A legerősebb 60 közé 3 ITTHONI referencia is bekerült, amire nagyon büszke a Mapei: 
- a 4-es Metró
- a tiszaújvárosi Szennyvíztisztító
- a margitszigeti Víztorony és Szabadtéri Színpad

m6.jpg
Összesen 6 kategóriában hirdettek győztest az épület funkciója szerint, amelyek közül legnagyobb örömünkre az infrasruktúrális projektek között, első díjat nyert a 4-es Metró és annak - hozzánk fűződő - gyönyörű MOZAIK BURKOLATA, mely Komoróczky Tamás képzőművész tervei alapján készült a Gellért téri megálló alagútjában, egészen különleges, egyedi vizuális hatást produkálva.

m7.jpg

m5.jpg

m1.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://duocolor.blog.hu/api/trackback/id/tr405601075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

l_andras 2013.10.28. 09:55:35

A burkolatot tervező művészt már kifizették?

Elegem Van · http://elegemvan.blog.hu 2013.10.28. 10:01:56

Ez nagyon szép. De elegem van abból, hogy még mindig nincs kész.

Creative destruction · http://t7.hu/0v1l-1984 2013.10.28. 10:06:36

@l_andras: Nem, de a Strabag Demokraták legalább a pénzüknél vannak.

boszorkányság 2013.10.28. 10:07:26

Talán, ha az emlékezetem nem csal, TARLÓS pont ezt az egyet kifogásolta a 4-es metróban, mint pazarló és oktalan dolgot:

Ez az összeg most már 425 milliárd forint. Nem beszélve azokról a pazarlásokról, amit az állomások beépítésénél tapasztaltunk. Mire volt jó például ez az apró mozaik a megállók burkolásánál? Tudja, hogy hány mozaikkockát építettek be?

Hányat?

180 millió darabot.

És ez mennyibe került?

Most várom a kimutatást, hogy mik azok az elképesztő és teljesen felesleges munkák, amiket leköltségeltek a 4-es metrónál.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2013.10.28. 10:13:25

nekem ez a kiskockás mozaik erősen a szocializmus nívótlanságához kötődik, de ez csak személyes élmény. ugye azok az egyszínű bordós-narancs meg citromsárga felületek nem lettek díjazva (nem is értem, miért szerepelnek itt?), csak ez a sci-fi?

én már a fény gyermeke vagyok 2013.10.28. 10:17:42

Mit kell ezen csodálkozni? Fociban és díszburkolatban mindig erős volt a fidesz.

l_andras 2013.10.28. 10:19:34

@boszorkányság: Félek, hogy a mozaikkockák sem kerültek ennyibe, mint ahogy a magas szintű, nemzetközileg elismert alkotás megtervezése is, mint olvasható fentebb, szinte ingyen volt. (valami aprópénzt odadobtak az alkotónak). A felesleges kiadások a projektcégek zsebei voltak, amelyek valós munka nélkül tettek zsebre nagy összegeket, mert minden feladatot kiadtak alvállalkozónak. Szokásos kortárs magyar munkamegosztás.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.10.28. 10:24:34

@én már a fény gyermeke vagyok: hát igen, főleg hogy ez az egész foskupac, amit négyes metrónak mernek hívni, egy szoclibsi okádék, és semmi köze amúgy hozzá a fidesznek.

taffer 2013.10.28. 10:28:37

@boszorkányság: Nos, a vicc az, hogy a mozaikborítás éppenséggel ingyen volt. Nem kimondottan felajánlásból, hiszen az összköltség fényében egy nevetséges hatmilliót kértek volna érte, amit azóta levittek kétmillióra, de valójában százezret is alig kaptak meg. Forrás: index.hu/belfold/budapest/2013/05/31/intergalaktikus_urutazas_a_gellert_terrol/

taffer 2013.10.28. 10:32:33

@én már a fény gyermeke vagyok: Eltévesztetted a fórumot? Legalább nagyvonalakban legyél képben, mielőtt reflexből hülyeségeket beszélsz. Lásd előző hsz-em.

boszorkányság 2013.10.28. 10:43:09

@taffer: Az idézettel Tarlós melléfogásaira, és nem a költségekre hívtam fel a figyelmet.
Talán jó politikusnak szeretne látszani. Semmihez nem értő, mindenbe beleszóló, okoskodó mivolta miatt kedvez a tartóinak. De talált talán egy még butuskábbat a vitézi személyében. Ő lett a macska, amibe belerúghat.

Szóval az izléssel sem megáldott véleménynyilvánítására hívtam fel a figyelmet.

Sanda gyanu 2013.10.28. 10:51:47

Tisztelettel kérdezem, hogy ha itt négymiliárd apró csempét felragasztottak, AKKOR A KETTES METRÓBAN MIÉRT KELLETT ELTŰNTETNI PLD. A BLAHA, MEG AZ ASTORIA MEGÁLLÓKBAN AZ UGYANILYEN BURKOLATOT?!?!?

Most itt áradoznak, hogy verseny, meg referenciamunkák, de amikor a fent említett két megállóban fehár fémlemezburkolatot tettek fel, akkor érdekes módon egy hangot sem hallottam! Kíváncsi vagyok, hogy mi lett volna, ha beneveztem volna olyan képekkel, amik még az Astoria mozgólépcsőházában készültek, annak leburkolása előtt?

Rohadt nagy ellentmondást érzek és ez nagyon zavar!

monddazigazatmar 2013.10.28. 11:04:13

@boszorkányság: Hát nekünk az tényleg marha jó, hogy egy akármilyen szervezet ezt a szart választja meg a legjobbnak.... Ez nem pazarlás, csak a Tarlósnak nincs ízlése.
Aranyozzuk le a buszokat, hátha van valami baromi rangos szervezet aki ad rá valami különdíjat, meg egy kristályvázát a fődíj mellé.

Hatos villamos 2013.10.28. 11:35:20

Azért a díj értékét is kellene kezelni: a Mapei egy csempe ragasztógyár (jó, tudom, mást is csinálnak). - Végül is csak egy a kivitelezésben érintett cég adja a díjat, és nem egy független - mondjuk iparművészekből álló - szakmai szervezet..
Úgyhogy nem kellene hasra esni előtte...

l_andras 2013.10.28. 11:57:17

@én már a fény gyermeke vagyok: Régi dakota mondás hogy "Kádárkáder a kádárkádert megismeri." Még ha az egyik a Fideszben a másik az MSZP-ben van, akkor is.

fritoz222 2013.10.28. 12:35:40

Sok jót nem tudok erről a 4-es metróról elmondani, de azt igen, hogy kurvajól néznek ki az állomások.

darvaskristof 2013.10.28. 12:38:37

@boszorkányság: Hangulatkeltés volt az Tarlós részéről. A 4-es metró sok szempontból pazarló beruházás, de nem az állomások burkolata miatt

darvaskristof 2013.10.28. 12:39:19

@én már a fény gyermeke vagyok: Semmi köze nincs hálistennek a Fideszhez, egy nívós építészeti pályázat volt még Demszky alatt

darvaskristof 2013.10.28. 12:42:04

@Sanda gyanu: Teljesen jogos, ez engem is ugyanígy zavart. A 4-es metróra kiírtak egy komoly építészeti pályázatot, aközben a 2-es metrón éppen eltüntették az állomások jellegzetességeit.

boszorkányság 2013.10.28. 12:56:57

A legközelebbi eltüntetés az Alagúton lesz?
Az íves felületeknél a csempeméret hasonló a kijelzők pixeljeihez.
A felbontás, az alakkövetés akkor a legjobb, ha a csempék a lehető legkisebbek.
Az Alagutat említve a pótlás is így a legegyszerűbb. A leesett lapkákat könnyebb lenne pótolni...de talán le is lehetne mosni rendesen.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.10.28. 13:05:22

@darvaskristof: mármint Demszky "Világvárosépítő" elvtárs pénztemetője volt, a horvát tengerparti villájához hozzájárulás. Az egész.

nincs_nick 2013.10.28. 13:16:54

@enpera: Nana, Tarlósék is kaszáltak/kaszálnak rendesen. Nem véletlenül tüntették el hirtelen Kladost amikor kritizálni merte, hogy a semmire talán az elvtársaknak (értsd. akkor már Fidesz) nem kéne 15mrd-t fizetni a franciáknak....

Még ugye emlékezhetünk, hogy áradt rá egyúttal a nemzetközi szinten és tudásához mérten nevetséges fizetésének "nagyságát" firtatva a Fidesz/MSZP pártmédiából a mocsok mindezt megtámogatva....

Szóval ennyit arról, hogy az M4 csak SZDSZ mutyi lenne. Tarlósról meg mindent elmond, hogy a neten fellelhető doksik alapján még III. kerület polgármesterként szabálytalanul engedélyzte izraeli haverjának az ártéri szálloda építést, majd utána közpénzből akar építeni hozzá milliárdokért gátat.... Ja és fizetett statisztákkal tüntetnek...

nincs_nick 2013.10.28. 13:18:16

@nincs_nick: Ja és ne felejtsük el Tarlós elvtárs III. kerületi iskolabezárási programját, ahol a jegyző asszony fiacskája cége kapta az össze megrendelést és ment a számlázás a semmire... (Szerintem....)

JosephSmith 2013.10.28. 13:34:14

Ranezesre egy gusztustalan okadek, kb. 70-es evek, korhaz belso

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2013.10.28. 13:53:47

izlésről nem vitatkozunk, de eléggé borzasztóan néz ki az a mozaik. tiszta klausztrofób érzés az a spirálos marhaság, plusz hatvanas évek feeling.

VT22 2013.10.28. 13:56:45

Nagyon szép lesz a négyes metró, ahol nem sivár betonfalakat nézegethetünk, oda igazi szocialista egyenmozaik kerül. A 4. kép elmenne a komlói szénbánya munkásöltözőjének, mondjuk.

JohnHenry 2013.10.28. 14:09:23

@Hatos villamos: kb mint az "év ügyfélszolgálata" és hasonló címek, villogni lehet vele, a nép meg úgyse érti.

JohnHenry 2013.10.28. 14:12:28

amúgy örülök, hogy nem az én fejemmel van a baj és sokan másoknak is cucializmus-feeling jön le a mozaikból - legalább tréningben leszünk, hamarosan úgyis aktuális lesz :(

kakukk11 2013.10.28. 14:38:31

Valaki még komolyan gondolja, hogy lesz 4-es metro?
Egyszer biztos, de nem a közeljövőben.

VT22 2013.10.28. 15:45:06

@kakukk11: Miért, te komolyan gondolod, hogy NEM LESZ négyes metró a közeljövőben?

Fél év alatt simán befejezik.

Emmanuel Goldstein 2013.10.28. 16:36:03

szép...
na jó, nem, kurvaronda, az uszi budija nézett így ki újpesten, de az is bezárt húsz éve :)

Mária Kiss 2013.10.28. 20:46:56

Gratulálok az elismerésért ennek a fantasztikus cégnek, amelynek a referenciái is mutatják, hogy a sok korlátozott hozzászóló véleményével szemben semmi szükségük politikai és egyéb kapcsolatra, mert a remekműveik amelyek sok hazai élményfürdőben és szállodában megtalálhatóak igazolják azt, hogy megérdemelten kapták meg ezt a rangos elismerést. Szégyen, hogy a hazánkfia nem örül annak, ha egy magyar cég külföldi elismerést kap, hanem fröcsög és ostobaságokat ír.

Stefánia vagdalt 2013.10.29. 09:47:32

@Mária Kiss: Tudod, az van, hogy amit Sanda kolléga írt, az fájdalom, de teljesen igaz, nem pedig fröcsögés. Ugyanis még én is voltam egy búcsúfényképezésen az Astoria állomáson, mielőtt rábaszták volna az igen nívós fehér bádog burkolatot a postban bemutatott ugyanilyen mozaikcsempékre. Szóval lefényképeztem, hogy meglegyen az utókornak. Én az Eötvös gimibe jártam, négy évig ott szálltam le.

Mária Kiss 2013.10.29. 09:59:39

@Stefánia vagdalt: Biztos nagyon buta vagyok, de nem tudom mi a köze az Astoriának a 4es metróhoz és a bejegyzés lényegéhez, ami a külföldi elismerés?

Stefánia vagdalt 2013.10.29. 11:06:51

@Mária Kiss: Az is egyfajta csúsztatás, statisztika-hamisítás, amikor egy bizonyos dolgot ragadsz ki a környezetéből. Mondjuk egy cégnél nagyon sok dolog szarul működik, de egyetlenegy jól, te pedig _csak_ arról az egy jól működő dologról beszélsz, miközben a rosszul menő dolgok túlsúlya csődbe dönti a céget.

Úgy gondolom, ha nagyban, globálisan gondolkozunk, azaz egy darab Budapestről beszélünk, akkor annak része a kettes metró IS, meg az épülő négyes metró IS.

Ugyanaz a főpolgármester, ugyanaz a BKK van mindkettő felett.

Ennek tükrében helytálló a kritika. Itt áradoztok a négyes metró mikrocsempéiről, miközben máshol leverik. Ez tényleg ellentmondás.

Te meg azt az egy icinke-picinke részletet emeled ki, hogy a négyes metró burkolata nívódijjat kapott. Valahogy kurvára nem tudok neki örülni, nem önti el melegség a pici szívemet, miközben a metró naponta kigyullad, a busz kettészakad, agyonvernek a BKV ellenőrök, kimaradt járatok miatt elkések a munkahelyemről, a cigány rámköpködi a szotyi héjját a 14-es villamoson. Én alapvetően nem vagyok pesszimista, de amikor ilyen kiugróan nincs egyensúly a jó és a rossz dolgok két véglete közt, akkor valahogy elmarad a katarzis.

(Hasonló érzés fog el, amikor este a tv-híradóban megnézek tíz halálos balestet, két bankrablást, három gyilkosságot, egy természeti katasztrófát, kigyulladt buszt, egy öngyilkosságot, nyolc csődbe ment céget, hatvanárom csalásos, sikkasztásos, csődbüntettes gazdasági bűncselekményt, két megerőszakolt lányt, a háromszáz Ft fölé ment ojrót, de a végén, halihó, kis zsiráf született a veszprémi állatkertben!)

Mária Kiss 2013.10.29. 11:24:23

@Stefánia vagdalt: Mért te ismered ezt a céget, hogy ennyire jól informált vagy? Én már voltam olyan szállodában amelynek ők csinálták a wellness részlegét és nem hallottam róluk semmi negatívumot. Ha úgy gondolkodnék és élném a mindennapjaimat, hogy csak azt nézném amit leírtál már rég felkötöttem volna magam. Ja és azért emelem ki, mert ez amihez hozzászóltam erről szól...hogy díjat kapott . Baj, hogy nem látok bele mást, mint ami? Ez a kákán is csomót keres stratégia, ami számomra már szánalmas. Akkor nézd a hiradót a sok szörnyűséget én pedig próbálom meglátni az élet szépségeit, mert az visz előre és nem az, hogy minden este telesírt párnával alszom el. Nem vagyok milliomos, még gazdag sem van hitelem, de mégis próbálom a felhők mögött felbukkanó napot meglátni. Sajnálom, hogy neked ez nem sikerül

darvaskristof 2013.10.29. 12:37:20

@Stefánia vagdalt: Attól, hogy a 2-es metró felújításánál eltüntették az állomások korábbi jellegzetességeit, attól még lehet örülni a 4-es állomásainak.
A BKK-nak egyikhez sincs köze, a metrófelújítás és az építészeti pályázat is akkor volt, amikor a BKK még nem létezett.

Teremtette 2014.03.12. 17:51:14

Lemaradt a nyertes munka szerzőjének neve (Komoróczky Tamás). A képen szereplő spirálmintás mozaik (Gellért téri állomás) designját - amely a négyes metró jelvénye, zászlóshajója lett kb - és a monokróm felületes Fővám téri állomások belső mozaik designját is Komoróczky Tamás képzőművész tervezte a Sporaarchitect felkérésére. Nem értem miért maradt le, hisz sejthető, hogy valószínűleg nem a boltívek egyedi vonala vagy a csemperagasztó egyedisége nyeri az építészeti és design elismeréseket és a jelöléseket. Az alkotót illene megemlíteni, (sőt jogilag kötelező) elsősorban övé az érdem. Azóta sincs kifizetve egyébként, sajnálatos magyar történet, büszke mindenki, hisz valóban jó lett, eközben aki alkotta az egészet az rosszul jár, még a nevét sem említik: cink.hu/mar-a-muveszek-is-osszevesztek-a-meg-sem-nyitott-negyes-509985188

Teremtette 2014.03.12. 18:37:15

Az M4 Fővám és Gellért téri állomások 2010-es kredit listája (innen: afasiaarq.blogspot.com/2010/09/sporaarchitects.html )
Megbízó: BKV Rt. DBR Metró Projekt Igazgatóság
Tervezés éve: 2005
Építés éve: 2007-2011
Állapot: építés alatt
költségvetés: kb. 20 millió Euro/ állomás
Méret: 7100 m2/ állomás
Tervező: Sporaarchitects Ltd. – Tibor Dékány, Sándor Finta, Ádám Hatvani, Orsolya Vadász
Tervező csapat: Zsuzsa Balogh, Attilla Korompay, Bence Várhidi
Általános tervezés: Palatium Stúdió Kft. -Zoltán Erő, Balázs Csapó
Építkezés, installáció: Főmterv, Uvaterv, Mott-Macdonald konzorciuma
Alkalmazott művészet: Tamás Komoróczky

www.dezeen.com/2010/10/15/fovam-ter-by-spora-architects/
index.hu/belfold/budapest/2013/05/31/intergalaktikus_urutazas_a_gellert_terrol/